مقایسه انواع فلنج براساس نوع اتصال به لوله ها و سطح بیرونی

Wiki Article

نورد یک فرآیند تحت فشار است که در چند سری و در دو حالت سرد و گرم انجام میشود. برای شروع این فرآیند ابتدا قطعاتی که بایستی متصل شوند سوراخ می شوند. اگر فشار هوای مخزن تحت فشار تنظیم نباشد و این میزان کمتر از حد مجاز خود باشد باعث میشود تیوپ به دیواره مخزن سائیده و در نهایت منجر به پارگی آن شود. فلنج های جوش سوکت با استفاده از یک جوش فیله ای که در قسمت خارجی فلنج اجرا می شود به لوله ها متصل می شوند (متفاوت از نوع فلنج اسلیپون که به دو جوشکاری نیاز دارد). زیر بخش C شرایط خاص قابل اجرا در طبقات مختلفی از مواد مورد استفاده در ساخت و ساز مخازن تحت فشار را پوشش میدهد. همچنین با اضافه کردن سیستم محافظت در مقابل خشک کار کردن، فلو سیستم می تواند از خشک کار کردن پمپ در زمان بی آبی به صورت اتوماتیک جلوگیری کند.


واشرها نیز برای آب بندی کردن فلنچ کاربرد دارند. این نوع فلنج ها دارای تحمل فشار بیشتری نسبت به فلنچ های گروه ANSI بوده و به کلاس­های۲۰۰۰-۳۰۰۰-۵۰۰۰-۱۰۰۰۰-۱۵۰۰۰ رده بندی می گردند. یکی دیگر از مزایای فلنج گردن جوشکاری این است که می توان آن را به لوله و اتصالات متصل کرد ، در حالی که فلنج جوش سوکت فقط برای لوله ها مناسب است. با افزایش سن موها کمکم رنگدانههای خود را از دست داده و سفید میشوند. Weldoflanges از یک قطعه فولاد جامد جعلی ساخته می شود ، نه با جوشکاری قطعات جداگانه با هم. در این نوع زانویی ها میزان گرفتگی لوله بسیار کم تر از زانویی های ۹۰ درجه است. این عوامل بر روی فولیکولها و رنگدانههای مو اثر گذاشته و آنها را از حالت طبیعی خارج میکنند. بعد از اینکه همۀ مراحل ساخت مخزن انجام گرفت نوبت به تست هیدرواستاتیک می رسد که فشاری در حدود 5/1 برابر فشار طراحی باید به به مخزن اعمال کرد . اين مخازن بر اساس استانداردهای ASME ، BS و API طراحی و تولید میگردند.


خوردگی ، دمای طراحی ، وضعیت جغرافیائی طبیعی ، تاثیر بار گذارهای گوناگون از قبیل باد ، فشار خارجی و فشار هیدرواستاتیک . در روش ساخت ورق های نورد گرم تختال ها در دمای حدود ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد پیش گرم میشوند و وارد خط نورد که متشکل از چندین سری غلطک پرفشار است شده، تا به ضخامت مورد نظر برسند. در صورتی که در طبقات پایینی فضای لازم وجود دارد، با استفاده از یک مخزن و پمپ فشار آب ساختمان میتوان فشار آب را افزایش داد. مقاومت استاتیک فلنج های جوش سوکت مشابه فلنج های لغزنده است ، اما مقاومت خستگی آنها به دلیل وجود یک جوش دوتایی ، فیله بیشتر است. در جدول بالا تمامی مواردی که خط تیره در قسمت قیمت گذاشته شده ­اند به دلیل نوسانات ارزی بازار برای این محصول برای استعلام قیمت با مشاورین پایپینگ مال تماس گرفته شود. این امر به دلیل این واقعیت است که این نوع فلنج در ناحیه شکاف بین انتهای لوله و شانه سوکت دچار خوردگی می شوند. یکی ازمزیت های این فلنج عدم برخورد دو صورت فلنج به یکدیگر است.


2. عملیات پیچ و مهره ساده است ، زیرا می توان فلنج اتصال دامان را به دور لوله چرخاند تا به ترازبندی پیچ و مهره کمک کند. توپی مخروطی امکان توزیع روان تنش مکانیکی بین لوله و فلنج گردن جوش را فراهم می کند و اجرای بازرسی های رادیوگرافی را برای تشخیص نشت های احتمالی و نقص جوشکاری تسهیل می کند. فلنج گردن جوش (“WN”) دارای یک توپی بلند مخروطی است که می تواند با یک لوله جوش داده شود. فلنج های سوکت جوش برای لوله کشی های کوچک و فشار بالا استفاده می شود که مایعات بسیار خورنده را منتقل نمی کند. این نوع فلنجها معمولاً در سرویسهایی با فشار و دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر قیمت نسبتاً گران می باشند. از Nipoflange برای خطوط لوله انشعاب در دمای 90 درجه استفاده می شود و محصولی است که با ترکیب فلنج گردن جوشکاری با Nipolet جعلی تولید می شود.


برای قطرهای تا mm600، فلنج های استاندارد موجود است و عموماً از آنها استفاده می شود. بر حسب استاندارد ISO که فلنجهای فولادی و آلیاژ­های آن به کلاس­های 20، 50، 68، 100، 150، 250 و 400 تقسیم می­شوند که نشان دهنده حداکثر فشار قابل تحمل بر حسب Bar است. صورت برجسته شده (RF) نیازی به مشخص شدن ندارد ، زیرا ASME B16.5 ، هر فلنج به صورت استاندارد تحویل داده می شود و دارای صورت بلند شده است. در مرحله بعد باید مقاومت جوش در هر مخزن تحت فشار مورد بررسی و تست قرار گیرد و پس از آن، تیوب و فلنچ را بر روی منبع تحت فشار آب نصب میکنند. نصب فلنچ ها باید با دقت بسیار زیادی انجام شود زیرا اگر پیچ ها به صورت مناسب بسته نشده باشد، ممکن است به لوله کشی آسیب وارد کند. • بوشن معمولی: اگر بخواهیم دو لوله با قطر یکسان را به هم متصل کنیم از بوشن های معمولی استفاده می کنیم. در فشارهای بالاتر از ۲۰۰ پوند عدسی های نوع بیضوی از نقطه نظر اقتصادی کاربرد بهتری دارند. 5- تَه کوب (Stub End): در فشارهای پایین و غیر حساس کاربرد دارد و می­توان برای تمامی لوله­ ها با سایزهای مختلف بکار برد.



اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید get more info اطلاعات بیشتری در مورد تانک ضربه گیر لطفا از صفحه ما بخواهید.

Report this wiki page